Ben ik een goed manager?

Je bent gestart als zelfstandig thuisverpleegkundige. Je beschikt over een RIZIV-nummer, je bent ingeschreven bij de sociale kas en Kruispuntbank, je hebt een BA-verzekering en GI-verzekering afgesloten en je hebt één of meerdere collega’s om je te ondersteunen. Je hebt je tarifering onder controle en factureert maandelijks je prestaties. En dan dien je je te organiseren.

Hoe zorg je dat je zaak goed en efficiënt draait? Je wordt verondersteld op de hoogte te zijn van de RIZIV-regelgeving. De Verpleegacademie is een eerste aanzet; hier krijg je een volledige opleiding van de complete basisregelgeving. Deze regelgeving staat echter niet stil.

Een abonnement op ons tijdschrift Argus is al een eerste hulpmiddel om permanent op de hoogte te blijven van alle nieuwigheden. Ook onze maandelijkse bijscholingen worden altijd voorafgegaan door de laatste nieuwtjes in de wetgeving. Licht je collegae ook tijdig in dat ook zij mee verantwoordelijk zijn voor alles wat er gefactureerd wordt, m.a.w. ook zij moeten mee opleidingen volgen rond deze materie.

Hoe coördineer ik mijn team? De meeste samenwerkingen tussen zelfstandige thuisverpleegkundigen lopen spaak door een gebrek aan ‘samenwerkingsbeleid’. Maandelijkse vergaderingen, transparantie in facturatie, bespreking van Katz scores..., allemaal zaken die de samenwerking bevorderen. Gratis advies is voorzien voor onze leden. Wij organiseren ook regelmatig bijscholingen rond ‘attitude in de thuisverpleging’, een opleiding die zeker de moeite waard is.

Daarnaast willen wij jou helpen als je problemen hebt binnen je team. We bemiddelen bij conflicten via advocatenkantoor Advamo. Neem contact met ons op voor meer informatie.